Konkurs DecoMorreno

Truskawek zaprasza Cię do małego, szybkiego konkursu! Pamiętasz, co Truskawek zaproponował z okazji zbliżających się świąt? Ciastka czekoladowo cytrynowe. Teraz Twoja kolej!

Napisz, co przygotowałbyś z użyciem kakao DecoMorreno. Nie musisz podawać całego przepisu. Wystarczy nazwa, krótki opis, co to jest, i jedno zdanie, dlaczego proponujesz właśnie to danie lub wypiek?

Swoją propozycję zostaw w komentarzu pod wpisem lub wyślij na adres truskawek6@gmail.com.

Truskawek wybierze dwie najciekawsze odpowiedzi. Na zwycięzców czekają zestawy od DecoMorreno - w każdym z nich forma do wypieku babki i dwa opakowania kakao.

Na Twoją odpowiedź Truskawek czeka do czwartku 17.04. 2014 do końca dnia.
Czas start!

Znamy już laureatów. Subiektywnym wyborem Truskawka wygrywają:
- Adam O. i wafle przekładane domową czekoladą za przypomnienie czasów dzieciństwa i nawiązanie do pysznych słodkości przygotowywanych w domach z tego, co było dostępne (a było tego niewiele, więc trzeba było dobrze się nagłowić, by zrobić coś dobrego!).
- Magda Karolak i fondant czekoladowy, który wg. Truskawka jest propozycją bardzo wyrafinowaną i szlachetną. Kakao w takiej formie aspiruje wręcz do luksusu.

Wielkie DZIĘKI za wszystkie inspirujące pomysły. Jesteście niezastąpieni:)

16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fondant czekoladowy - super czekoladowe ciastko z płynnym sercem - kakao świetnie podkreśli czekoladowość deseru. Aż ślinka cieknie...

    OdpowiedzUsuń
  3. oczywiscie budyn czekoladowy. mleko, kakao, mąka ziemniaczana i prawdziwe masełko. mozna dodać jajo!! przepyszne i zdrowe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam robić babeczki , tylko strasznie szybko potem znikają .

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze moje skojarzenie z kakao DecoMorreno kojarzy mi się z tortem Sachera. Intensywnie czekoladowe ciasto przełożone konfiturą morelową, oblane lśniącą polewą... Czekoladowy raj, który zyskuje głębię smaku dzięki dobrej jakości kakao.
    Pozdrawiam,
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
  6. jeżeli kakao to tylko w cieście czekoladowym. Jest idealne, szybkie w przygotowaniu, lepsze niż murzynek :D Wilgotne, czekoladowe. Do tego polewa czekoladowa - pycha!!!
    Przepis można znaleźć tutaj: http://decorate-a-cake.blogspot.com/2014/03/czekoladowa-pokusa-ciasto-czekoladowe-z.html

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kakaowy koktajl bananowy z awokado :) Pysznie czekoladowy, jedwabiście puszysty i delikatny jak chmurka :) Pyszotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto Stefania :) proste bez pieczenia i najpyszniejsze na świecie. Potrzebujemy herbatniki,cukier, kasze manną, masło i kakao DecoMoreeno .

    OdpowiedzUsuń
  9. Wafle przekładane czekoladą - kakao, mleko w proszku itd. Smak dzieciństwa, przepis mamy...

    OdpowiedzUsuń
  10. :) ucierane ciasto czekoladowe z jogurtem, czekoladą i kakao. Czemu? Bo zawsze wychodzi idealnie delikatne. A jego zjedzenie wywołuje uśmiech nawet na najsmutniejszej twarzy :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka trochę szalona myśl mi przyszła do głowy.

    Grillowana pierś z kurczaka w wytrawnym sosie czekoladowo-śliwkowym, oczywiście na bazie kakao ;)

    Lubię kuchenne wyzwania, eksperymenty, łamanie smaków - nawet jeśli mi nie wyjdzie to uczę się na błędach!

    OdpowiedzUsuń
  13. Z kakao DecoMorreno upiekłabym ponownie torcik, który przygotowałam 3 lata temu na 10 urodziny mojego synka. Był to prosty kakaowy biszkopt z masą na bazie bitej śmietany i serka waniliowego. Częścią masy przełożyłam ciasto a pozostałą udekorowałam wierzch i boki.Dzieci uwielbiają kakao nie tylko w formie ciepłego napoju ale i kakaowego ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie tylko przygotowałabym, ale nadal przygotowuję z kakao DecoMorreno babkę moczno kokaową, mojego taty. Babka ta to nie jako taki mały testament kulinarny mojego taty. Do dziś pamietam wspólne chwile spędzane w kuchni wspólniez tatą. Do dziś widzę mojego tate siedzacego z makutrą (gliniana misa z porowatym wnętrzem) na kolanach ucierającego ciasto drewnianym wałkiem. Ja oczywiście nie mogłam sie doczekać chwili kiedy będę mogła wylizywać ciasto z makutry i wałka. Pamięta, że babkę tę wspólnie przyrządzaliśmy nie tylko z okazji świat ale tak po prostu, gdy mieliśmy ochotę na coś słodkiego. A zapomniałabym o najważniejszym, babka jest dla mnie szczególan, bo wychodzi z delikatnym zakalcem, który w smaku przypomina brownie. A zakalec nawet bardzo mały w tej babce musi być.
    Co jeszcze przygotowywał mój tata budyń czekoladowy oraz gorące kakao-które na stałe wpisały się do mojego menu.

    Babaczka cudnie kakowa:

    500 g mąki pszennej
    2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
    200 g masła
    150 g cukru pudru
    4-5 jaj-zależy od wiekości (białak ubić osobno)
    40 g kakao
    1 szklanka mleka

    Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenie i kako. W misce ucieramy masło z żółtkami cukrem pudrem i mlekiem. Dodajemy mąkę z proszkiem i kakao. Na końcu dodajemy pianę z białek. Gdy masa będzie jednolita ciasto przekładmay do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy. Babkę pieczemy w średnio nagrzanym piekarniku ( temp.150-160*C) przez 40-45 min.

    Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  16. Z użyciem kakao DecoMorreno przygotowałabym pyszny, leciutki jak mgiełka czekoladowy suflet. Taki suflet nie tylko wspaniale się prezentuje, ale i cudownie smakuje.
    Pozdrawiam
    Aneta

    OdpowiedzUsuń